کمپاني لگو

۱۰۰ بازديد

به احتمال زیاد همه شما در کودکی با این اسباب بازی ها بازی کرده اید. لگو همان مکعب پلاستیکی معروفی است که از آن اشکال مختلفی می سازید. این اسباب بازی سال هاست که مورد استفاده کودکان بوده و نسل های زیادی با آن ها خاطره دارند. این اسباب بازی ها به قدری محبوب و پرطرفدار هستند که همه افراد در سنین مختلف علاقه مند به بازی با آنها هستند. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که بدانید اولین سازنده لگو چه کسی بوده است و درباره تاریخچه اسباب بازی های لگو اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید.

لگو چیست؟

فکر نمی کنم کسی نداند اسباب بازی لگو چیست. احتمالا این بازی ها را از دوران کودکی می شناسید. حتی اگر با کمپانی لگو آشنایی نداشته باشید، احتمالا نسخه های مختلفی از اسباب بازی های آنها را ساخته اید. اما برای اینکه بدانید لگو به طور کلی چیست باید بگوییم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توان آنها را به صورت آجر روی هم قرار داد. بنابراین می توانید هر شکلی را با آن درست کنید.

لگو یکی از اسباب بازی های مورد علاقه کودکان است به طوری که همه کودکان دنیا طرفدار آن هستند. اگر به تاریخچه شرکت لگو نگاهی بیندازید، خواهید دید که این برند سال هاست که یک برند شناخته شده و محبوب بوده است. این تکه های کوچک رنگارنگ برای کودکان بسیار جذاب هستند، جدا از قسمت سرگرمی، می توانند در رشد مهارت ها و آموزش کودکان نیز موثر باشند.

در واقع کودک در حین بازی مهارت های زیادی را یاد می گیرد، قطعات را در کنار هم قرار می دهد و بارها آنها را جدا می کند. این اسباب بازی به دلیل کارایی بالا و فواید فراوانی که برای کودکان دارد، یک اسباب بازی کامل و مفید به حساب می آید.

تاریخچه اسباب بازی های لگو

اکنون که متوجه شدید لگو چیست، بهتر است تاریخچه شرکت لگو را بدانید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شرکت چگونه کسب و کار خود را آغاز کرد و چگونه به مرور زمان به عنوان یک برند محبوب شناخته شد.

آقای کرک کریستنسن خالق لگو است و شرکت لگو را در دانمارک در سال 1932 تأسیس کرد. اکنون ممکن است بپرسید که لگو به معنی چیست. لگ در زبان دانمارکی به معنی بازی و گود به معنای خوب است، این کلمه را به این شکل درآوردند، در واقع لگو ترکیبی از دو لغت دانمارکی است به معنی خوب بازی کردن.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن مشغول ساخت درب و پنجره برای ساختمان های چوبی شد. در سال 1932، به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامساعد مالی، شرکت او دچار بحران شد و وضعیت بهم ریخت. از این رو آقای اول کرک کریستینسن تصمیم گرفت عروسک های چوبی بسازد و بفروشد تا اوضاع بهتر شود. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از این زمان آغاز می شود. سپس شروع به ساختن تعداد زیادی اسباب بازی کرد. این اسباب بازی شبیه لگوهای امروزی است که از چوب ساخته شده و عمدتاً به صورت هواپیما، ماشین و ... عرضه می شود.

پس از مدتی آقای کریستینسن به فکر انتخاب نام مناسب برای شرکت خود افتاد و در نهایت با کمک سایر همکاران نام لگو برای این شرکت انتخاب شد. از آنجایی که موسس گروه لگو برای کیفیت اسباب بازی هایش اهمیت زیادی قائل میشد، از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

به دلیل کیفیت و زیبایی محصولات شرکت اسباب بازی لگو، زمانی که افراد بیشتری با این اسباب بازی ها آشنا شدند و دانستند لگو چیست، فروش این شرکت افزایش یافت. در تاریخچه کمپانی لگو در دوران جنگ جهانی مشخص است که این اسباب بازی ها حتی در آن شرایط نیز طرفداران خود را از دست ندادند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شد.

همانطور که اشاره کردیم، برند اسباب بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب بازی ها استفاده کرده است. این روند تا سال 1947 ادامه یافت تا زمانی که مدیریت شرکت لگو تصمیم گرفت از پلاستیک به جای چوب برای تولید اسباب بازی ها استفاده کند. اسباب‌بازی‌های لگو که از پلاستیک ساخته می‌شدند و در آن زمان در بازار فروخته می‌شد، با آنچه در بازار امروزی دیده می‌شود، تفاوت داشت.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو به رهبری پسرش ادامه یافت. در سال 1960، کارخانه اسباب بازی سازی لگو ناگهان آتش گرفت. از آنجایی که نیمی از اسباب بازی های کارخانه هنوز چوبی بودند، حجم آتش افزایش یافت و آتش خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو از پلاستیک در تولید تمامی اسباب بازی ها استفاده کرد. اما در این سال ها افراد بیشتری در کشورهای دیگر برند لگو را می شناختند. این برند در دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرد و محصولات آن در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیای کبیر و ... به فروش رسید.

بعدها شرکت اسباب بازی لگو قطعات و لوازم جانبی زیادی را برای بازی کودکان عرضه کرد. این شرکت همچنین آجرهای پلاستیکی بزرگی را برای استفاده کودکان تولید کرد. اخیراً بسیاری از محصولات خوب لگو و مدل های خوب برای کودکان مانند جنگ ستارگان، فضایی، دزدان دریایی، شرکت ها و ... در بازار عرضه شده است. هنگامی که مردم در سراسر جهان درک می کنند لگو چیست، از بازی با آن لذت می برند و آن را به خوبی به خاطر می آورند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.